Blog

Michał Masternak

Michał Masternak

Case study #1 – Branża Medyczna

Hej czytelniku! Długo kazaliśmy czekać na serię artykułów z studium przypadku, ale już jesteśmy. Musieliśmy się skupiać na innych kwestiach, a akurat w międzyczasie zebrało nam się sporo mięska, którym fajnie byłoby się podzielić. Zapraszamy na inaugurację, a już za niedługo opiszemy kolejne wyzwania, sukcesy i po prostu fajne projekty. Postaramy się również możliwe dokładnie opisywać proces jaki pokonywaliśmy. Co działało, a co nie koniecznie, jaką strategię obraliśmy. A tymczasem…


Pacjent – branża medyczna


Pacjent prosił o anonimowość, więc musimy to uszanować. Postaram się natomiast możliwie wyraźnie nakreślić kim był, oraz z czym musieliśmy się zmierzyć. Strona zrzeszająca specjalistów z konkretnej dziedziny medycyny. Zasięg ogólnopolski, natomiast sama usługa należy do wykonywanych lokalnie. Pacjent od początku zaznaczył, że najważniejsze dla niego będą frazy związane z lokalizacjami. Przede wszystkim, był to projekt od początku rozwijany w głębokiej synergii. Nasz klient był odpowiedzialny za powstanie strony, treści i SEO. My oczywiście odpowiadaliśmy za linki oraz strategię. Kilka faktów


Start współpracy: Październik 2018

Zakończenie: Trwa do teraz

Budżet: Średnio 1500 zł netto miesięcznie


Link building dla branży medycznej


Profil linkowy zaczynaliśmy budować od zera. Był on pusty, gdy rozpoczynaliśmy pracę nad stroną. Przygotowaliśmy strategię, która w początkowym okresie mocno dywersyfikowała działania i dostarczana była średnia ilość, możliwie zróżnicowanych i bezpiecznych linków. Na samym początku działaliśmy ogólnie, nie skupialiśmy się dokładnie na żadnych konkretnych frazach. Czekaliśmy na ruch Google oraz finalne zakończenie prac nad stroną. Jak już wiedzieliśmy jak Google reaguję i co mu się spodobało zaczęliśmy precyzować działania. Linki dostarczaliśmy cyklicznie. Każdego miesiąca planowaliśmy i realizowaliśmy kampanie, co zresztą widać na wykresie pojawiających się domen linkujących.



Sama dystrybucja linków również była przemyślana. Po pierwszych dwóch miesiącach wiedzieliśmy co chcemy linkować, nie strzelaliśmy w niebo licząc „że coś trafimy”. Bazowaliśmy na konkretnej liście lokalizacji, gdzie klient chciał być możliwie wysoko. Realizując działania, po kolei odhaczaliśmy kolejne miasta.


Łącznie pozyskaliśmy ponad 300 linków które skierowaliśmy na ponad 20 różnych podstron.



Efekty


Na pierwszą reakcję strony musieliśmy chwilę poczekać, ale jak już zaczęła zyskiwać na widoczności to nie przestała do dnia dzisiejszego. Tak naprawdę, prawie każdego miesiąca notowaliśmy rekordowe wyniki. Słupki z pozycjami wyglądają ładnie, a za pozycjami pojawia się również ruch.

Ahrefs:



Senuto:



Podstrony związane z lokalizacją bardzo ładnie reagowały na działania i większość linkowanych podstron odwdzięczała nam się TOP 3



W dalszym ciągu pracy wymaga kilka fraz, pewnie również będziemy się skupiali na kolejnych lokalizacjach. Oczywiście praca jeszcze nie jest skończona.


Podsumowanie


Nad stroną pracowaliśmy półtora roku (od momentu jej powstania) i już w tym momencie jest dominująca stroną w swojej kategorii. Strona wyparła wszystkie lokalne gabinety a od walkę o TOP 1 toczy ze Znanym Lekarzem. Same frazy można uznać za mało kaloryczne, ale te kilkaset wyszukiwań świetnie konwertuje.


Warto również zaznaczyć, że strona nie oberwała po drodze po żadnej aktualizacji algorytmu. Niewzruszona pchała się do góry podczas „Medical Update” z marca 2019 roku, jak i przeszła zupełnie obojętnie obok Core Update z września 2019.

Dziękuję klientowi – praca nad stroną to czysta przyjemność.


Kolejne studium przypadku już za niedługo. 

Michał Masternak

Michał Masternak

Co-founder w Off-site.pl. Head of (off-site) SEO
Od lat planuję kampanie link buildingowe oraz odpowiadam za ich realizację i efekty. Pracowałem nad wieloma projektami o różnych budżetach. Dowoziłem wyniki dla wielu agencji SEO czy specjalistów w naszym kraju oraz po za nim. Od 2019 roku jestem zaangażowany w rozwój swojego projektu – off-site.pl

Średnia ocena artykułu przez użytkowników: 5/5